L'equip humà




carina torres

“I a més sé que no faltarà el relleu intel·ligent, rigorós, innovador, treballador i valent que surt de les famílies humils i té clar que ensenyar és alguna cosa més que repetir les normes gramaticals”.

S. Móra, 22/12/2009

Un dels primers episodis literaris que recordo de la meva infantesa, a banda de la fal·lera per escriure poesia, és el mite del fil d’Ariadna i el Laberint de Minos. Anys després, celebro la part en què Ariadna és abandonada per Teseu perquè és l’oportunitat perquè ella prengui consciència de les seves capacitats i coneixements i comenci a utilitzar els recursos que té al seu abast per desenvolupar el propi projecte, la pròpia identitat.

De manera similar arribo a Les Cinc Sénies, amb un encàrrec clar i motivador i, a les mans, tan sols un cabdell màgic ple de totes les experiències professionals i acadèmiques, exitoses i no, aconseguides al llarg d’aquests anys. Sóc llicenciada en filologia espanyola i francesa per la UdL, i del meu perfil professional m'agrada destacar dues coses: la temporada en què vaig treballar a Disneyland París, on vaig conèixer de primera mà alguns principis bàsics del lideratge relacionats amb la visió proactiva, i la realització del màster d'Habilitats professionals en l’àmbit educatiu: gestió, planificació, lideratge i comunicació (Fundació Wae i Universitat de Barcelona).

I és així com arribo a Les Cinc Sénies, disposada a liderar i gaudir de l’experiència amb l’equip humà, convençuda de la sinergia del grup i de la força que et donen les segones oportunitats. Com Ariadna, que demostra que calia sortir per trobar la força del jo més autèntic, herència del relleu generós dels que mai deixen d’ensenyar i d’aprendre.


àlex rodergas

Llicenciat en Física i format en psicoteràpia i arts escèniques.

Una qualitat, l'escolta. Dues passions, les tecnologies netes i el teatre. Aquestes són les meves aportacions a aquest projecte tan engrescador.

lídia peyret

La creativitat és el divertimento de la intel·ligència.

Sóc llicenciada en Belles Arts i artista visual.

Què em defineix? La capacitat de percepció polièdrica centrada en el comportament humà i les seves produccions creatives.

Què mostro a les aules? L'habilitat catalitzadora per a impulsar les persones cap al màxim de les seves capacitats.



imma garcia

Fent i desfent, aprèn l’aprenent: pensament sempre present, a dins i fora l’aula. Sense error, ben entès, no hi ha aprenentatge profund. Matemàtica de formació (llicenciada en Matemàtiques per la UB) i professora de Matemàtiques, no ho podria entendre d’altra manera. Compromesa amb el projecte, el centre i les persones que l’integren.


rosa maria claveria

Sóc la Tècnica Especialista en Programes Educatius de l'Ajuntament de Mataró i vinc un dia a la setmana a donar suport al centre. La meva tasca es concreta en atendre l'absentisme, alumnat N.E.E. tipus B que precisa acompanyament, i altres tasques educatives, fent de pont entre l'institut i altres serveis de l'Ajuntament (Benestar Social, Espais Joves, etc).

Entenc el concepte d'acompanyament com un procés on l'escolta i l'empatia envers l'alumne/a tenen un paper molt important. Cada alumne/a és únic i se l'ha d'acompanyar per a que arribi a expressar el seu potencial tot i les dificultats que pugui tenir en el seu entorn més proper. Per això crec que és molt important treballar l'autoestima, i ajudar l'alumnat a que es conegui i comenci a definir el seu itinerari formatiu.

El meu repte és procurar treballar des d'una visió transversal i de treball en xarxa per atendre el millor possible com administració local les necessitats del centre educatiu.





àngels clos

Llicenciada en Comunicació audiovisual, gestora cultural i professora i mestra de llengua anglesa.

M'agrada parlar tots els llenguatges que l'ésser humà ha creat. Sóc una devoradora de cultura i la meva passió és viatjar.

El meu estat: en constant formació i aprenentatge.

M'agrada treballar en equip per crear i tirar endavant els projectes: “Per educar a un nen cal tota la tribu” (proverbi africà)


javier comino

Sóc graduat en Biotecnologia. M’agrada estar al dia de les últimes innovacions en recerca científica i noves tecnologies.

Concebo l’aprenentatge de la ciència d'una manera pràctica on prioritza la curiositat de l'estudiant, la qual s'ha de respondre per mitjà de la indagació i l’experimentació.

La curiositat és el motor de qualsevol científic”. Núria López-Bigas.



Oriol dresaire

Tot i tenir estudis superiors sempre m'he dedicat a fer de conserge en centres educatius públics. Intento ajudar i ser servicial amb tothom, i a nivell personal m'agrada molt il·lustrar-me i aprendre de la vida.


isa lópez

De formació periodista, soc professora de català i castellà. Des de sempre, des de ben petita, dues de les meves passions han estat la Llengua i la Literatura. Considero un privilegi poder exercir i gaudir d’aquesta professió on l’important, i fa temps ho vaig entendre així, no és tant ensenyar com mirar d’encomanar les ganes d’aprendre.

Sempre he pensat, com diu en Houllebecq, que “viure sense llegir és perillós, perquè obliga a conformar-se amb la vida”. Escriure, llegir… infinitius que conviden a observar aquest nostre món des d’altres perspectives i pensar-hi. Per escriure és important dominar la tècnica però alhora és fonamental en primer lloc tenir alguna cosa a dir i en darrer terme tenir les ganes i el coratge de dir-ho. Crec que aquesta és la nostra tasca: mirar de sacsejar consciències a través de les lectures, els audiovisuals i les reflexions compartides.

I només una darrera idea, en aquesta ocasió d’un mestre com en D. Pennac: “El temps per llegir, igual que el temps per estimar, dilata el temps de viure”. I en volem molt, per aprofitar-lo!!


mònica martínez

Sóc psicopedagoga i especialista en metodologies d’ensenyament globalitzat.

Entenc l’orientació educativa com un procés vital i que té com a objectiu fer visibles les potencialitats de cadascú.

Un desig: que TOTS els alumnes brillin per ser qui són.


rubén moré

Sóc llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses, i alhora en Investigació i Tècniques de Mercat.

M’apassiona el món socioeducatiu entenent l’educació com aquella que reforça l’autonomia i el sentit crític dels i de les alumnes.

Considero l’alumnat com el veritable protagonista del seu aprenentatge, en el qual la meva tasca és acompanyar-lo durant aquesta indagació.

Sóc també un gran defensor de l’educació inclusiva a l’hora d’atendre la diversitat a l’aula.


aniol moreno

Llicenciat INEFC i maestria i cinturó negre de judo.

Entenc l’Educació Física com un instrument molt potent a través del qual l’alumnat, servint-se de la praxiologia, dels coneixements i dels valors que els transmeto des de la matèria, creixen de forma integral, a nivell personal, social i emocional, impulsant-los d’aquesta manera a treure el millor de sí mateixos. Crec fermament que la motricitat humana és un dels pocs llenguatges universals i integradors que tenim com a societat, i en els valors que transmet l’Educació Física.

mabel perales

Des de la meva infantesa he estat envoltada de llibres. La meva mare sempre tenia algun llibre a les mans i ella va ser la que em va transmetre la passió per la lectura, les ganes d'aprendre i, sobretot, d'ensenyar. El seu lema vital era que de totes les vivències podem aprendre alguna cosa.

Sóc llicenciada en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona. La meva formació ha passat per diferents etapes sempre relacionades amb l'educació a diferents àmbits i a diferents edats.

M'encanta poder ensenyar als alumnes, però, sobretot, aprendre d'ells, ja que opino que un bon professor és aquell que mai deixa d'aprendre.




montserrat pons

“Perquè ensenyar a ensenyar, aprendre a aprendre, formar formadors, és abans que res intentar transmetre una passió”. Georges Laferrière

Paraula > text > llengües > llenguatges

La comunicació i la capacitat d’expressar-se sempre han estat el motor del meu recorregut vital: des de la formació universitària de Filologia catalana i Filologia italiana fins a una formació en teatre i dansa, m’encanta jugar amb tots els recursos que les paraules i el cos ofereixen com a dues cares d’una mateixa moneda, com a essència indivisible de l’ésser.

I per això, no puc concebre l’educació sense la possibilitat d’expressar-se de totes les maneres possibles, des de la creativitat, el valor artístic i la passió pel que s’és, pel que es viu i pel que es fa.

adrià rotger

En un món on tot es troba en un clic, entenc la docència com mostrar noves finestres on indagar i tafanejar, per fer més gran l’univers de tots els que formem part de l’institut. En el meu cas, eixamplar-lo en els àmbits dels llenguatges abstractes com són les matemàtiques i la música.

En francès apprendre vol dir tant aprendre com ensenyar, en una idea de reciprocitat molt atractiva que, al meu parer, hauria d’implicar el professor i l’alumne, però també la família, el barri o la ciutat, per fer del Cinc Sénies una institució de progrés individual i col·lectiu.

rafel seguí

Som el que fem. O així ens ho fan percebre els altres.

Durant la meva vida he estat, principalment, artista o mestre, segons m’he mogut en l’àmbit de la creació o en el de l’aprenentatge. Cosa que, per voler ser una presentació, no és dir gairebé res, ja que crec que són els dominis propis de totes les persones, de qualsevol edat: crear i aprendre. Tothom és artista i mestre.

Ara sóc, bàsicament, professor. I no tinc gaire temps per a fer altres activitats. Però tinc la sort d’haver arribat a un institut on els àmbits de la creació i de l’aprenentatge són presents de manera trepidant. De fet, per això he vingut. I n’estic content.

Un aprenentatge i una creació col·lectius, que van en totes les direccions i abracen tota la comunitat educativa. En els quals tots som alumnes i mestres, ja que tots estem ensenyant i aprenent. I creant. O això és el que penso que voldríem.

Trobar-se en un lloc i un moment així és gairebé màgic. I viure’l, una responsabilitat que el fa encara més interessant.


eulàlia serrano

Sóc llicenciada en Biologia i he crescut professionalment en l'educació no formal i en una escola d'adults. Això em dóna una visió àmplia del fet educatiu.

Considero que l’educació és una eina per a la transformació de la societat, i per això intento que a les meves classes sempre hi hagi preguntes per respondre, que es reflexioni sobre els processos que es duen a terme i que s’entengui l’error com a una oportunitat d’aprenentatge.

No concebo l’educació si no és en equip.



zosia stasiakiewicz

“Étudier una autre langue consiste non seulement à apprendre d’autres mots pour désigner les mêmes choses, mais aussi à apprendre une autre façon de pensar à ces choses” Flora Lewis

Parlo cinc llengües i m’agradaria parlar-ne moltes més. Sóc polonesa, llicenciada en filologia hispànica i catalana, màster en humanitats i recerca i en ensenyament de llengües estrangeres, doctora en filologia. Un proverbi xinès diu que aprendre una llengua és com tenir una altra finestra per la que es pot veure el món. M’agradaria transmetre als nostres alumnes aquesta passió per les llengües i que vulguin obrir moltes finestres per veure, entendre i sentir.


maria gabriela vahl

Tothom em diu Gabi, vaig néixer a Romania i vaig arribar aquí fa quinze anys. Em dedico a la neteja d'aquest institut, encara que els meus estudis són tecnològics.

Considero que sóc una persona responsable, ordenada i alegre. M'agrada molt el senderisme, ja que sempre he estat en contacte amb la natura. També m'agrada mirar pel·lícules, però el que de veritat m'encanta és estar amb la meva família.



jordi vázquez

Sóc graduat en Filologia Anglesa per la Universitat de Barcelona.

Crec en una educació inclusiva i em considero un facilitador de l’aprenentatge.

“Teaching kids to count is fine, but teaching them what counts is best” (Bob Talbert).